مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مسیحیت تبشیریکشیشان پروتستان چه سودی برای آمریکا دارند و جایگاه آنها در سیاست خارجی آمریکا کجاست؟

کشیشان پروتستان چه سودی برای آمریکا دارند و جایگاه آنها در سیاست خارجی آمریکا کجاست؟

رهپویان هدایت: مسیحیت ادعای دوری از سیاست دارد و بارها و بارها این مطلب از سوی مسیحیان به ویژه مسیحیان تبشیری مطرح شده که ما کاری به سیاست نداریم.

این ادعا اما با رفتار آنها در تضاد کامل است چنان که در مواقع بسیاری مسیحیان تبشیری با دخالت مستقیم در سیاست کشورهای دیگر به بهانه های واهی حقوق بشری تلاش دارند تا بازی مورد نظر خود را به اجرا درآورند.

این رفتاری است که به اشکال متفاوت اما ماهیت مشابه از سوی عناصر و رسانه های تبشیری و  دولتمردان طرفدار ایدئولوژی آنها تکرار شده و در آینده نیز تکرار خواهد شد.

آخرین نمونه این رویکرد توئیت ترامپ خطاب به رئیس دولت ترکیه در خصوص کشیش پروتستانی است که به جرم جاسوسی در زندان به سر می‌برد. ترامپ در این توئیت ضمن اعلام بی گناهی این کشیش، از اردوغان درخواست کرده که برای آزادی او کاری انجام دهد.

مسیحیت تبشیری

تویئت منتشر شده توسط دونالد ترامپ

چنانچه گفته شد این اولین بار نیست که یکی از روسای جمهور ایالات متحده چنین درخواست غیر قانونی مطرح می‌کند. به عنوان نمونه در قضیه سعید عابدینی فردی که به اتهام اقدامات تبشیری و فساد گسترده اخلاقی بازداشت شده بود اوباما و دیگر مسئولین آمریکایی چندین بار درخواست آزادی او را مطرح کردند.

بررسی این رفتارهای مشابه، این سئوال را به ذهن متبادر می‌کند:

1-کشیشان پروتستان چه سودی برای آمریکا دارند و جایگاه آنها در سیاست خارجی آمریکا کجاست؟

2- با چه هدفی به کشورهای منطقه اعزام می‌شوند که دستگیری آنها تا این اندازه ایالت متحده آمریکا را پریشان کرده و به واکنش وامی‌دارد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی