مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

تبعیض جنسیتی نهادینه شده در مسیحیت

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۰۴ ب.ظ

نقد مسیحیتفعالان زن کاتولیک خواهان حق رای در شورای اسقف‌های واتیکان شدند.

رهپویان هدایت: زنان کلیسای کاتولیک با انتشار نامه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس گفته‌اند منع حضور زنان در جلسه رای گیری همایش مهم و جهانی اسقفان کلیسای کاتولیک از مصادیق قوانین تبعیض آمیز واتیکان است.

مراسم اسقفان کلیسای کاتولیک سالانه در واتیکان در ماه اکتبر به مدت یک ماه برگزار می‌شود. پاپ فرانسیس به طور سنتی در این همایش بزرگ راهکارها و رهنمودهای واتیکان را در قالب سند پاپی منتشر میکند.

در مسیحیت زنان دارای حقوق برابر با مردان نیستند و از همین جهت بسیاری از جنبش های مدافع حقوق زنان از غرب سر برآورده اند. در کتاب مقدس برتری مرد بر زن با صراحت تمام بیان شده است. در قرنتیان 11 : 9 آمده که: "و نیز مرد بجهت زن آفریده نشد بلکه زن برای مرد"

 همچنین در اول تیموتائوس باب دوم چنین آمده: "زن با سکوت به کمال اطاعت تعلیم گیرد و زن را اجازت نمی‌دهم که تعلیم دهد یا بر شوهر مسلط شود بلکه در سکوت بماند زیرا که اول آدم ساخته شد و بعد حوا و آدم فریب نخورد بلکه زن فریب خورد"

 مارتین لوتر از متفکرین مهم مسیحی در باب ارزش زنان، هیچ سودی جز بچه‌دار شدن و به دنیا آوردن کودکان تا سر حد امکان برای زنان قائل نیست و می گوید: اگر آن‌ها از پا در آمدند و یا حتی مُردند، مسئله‌ای نیست، بگذارید آنان در زایمان بمیرند، زیرا این دلیل بودن آن‌ها در اینجاست.

 انجیل کاتولیک می‌گوید: زایش دختر یک خسارت است(انجیل کاتولیک، فصل ۳،آیه‌ ۲۲) همچنین در جای دیگر این انجیل می نویسد: اگر مردی زنش را متهم به بی‌عفتی نماید، شهادت آن زن، به هیچ‌وجه مورد ملاحظه قرار نخواهد گرفت. زن متهم شده، باید مورد محاکمه‌ی سختی قرار گیرد تا مشخص شود او مُجرم است یا بی‌گناه(انجیل کاتولیک، فصل ۲۶، آیات ۱۰و۱۱)

 مطالب فوق  به روشنی بی ارزشی زنان در نزد مسیحیان را نشان می دهند چنانچه حتی زنان راهبه نیز از حق رای در شورای اسقفان واتیکان محروم هستند.






نظرات  (۱)

۱۷ آبان ۹۷ ، ۲۰:۲۰ مجله اینترنتی هلو
سلام

 وبلاگ خوبی دارید امیدورام موفق باشید

مدیر مجله اینترنتی هلو

www.holoo1.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی