مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مسیحیت صهیونیستی

بسیاری از مسیحیان صهیونیست، ترامپ را کورش عصر جدید نامیده اند که با کمی دقت مشخص می شود که در پشت این لقب تراشی ها چه اهدافی را دنبال می کنند. برای درک غرض تبشیری ها از این لقب تراشی ها باید به عملکرد کوروش رجوع کرد.

رهپویان هدایت: بسیاری از مسیحیان آمریکا پس از آنکه ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد او را برگزیده خدا عنوان کردند. لنس والنوا، تئوریسین مسیحیت صهیونیستی در این باره می گوید: ترامپ "کوروش مدرن" است، او مانند یک پادشاه باستانی ایرانیست که توسط خدا انتخاب شده است.

برخی از مسیحیان صهیونیست، ترامپ را کورش عصر جدید نامیده اند که با کمی دقت مشخص می شود که در پشت این لقب تراشی ها چه اهدافی را دنبال می کنند. برای درک غرض تبشیری ها از این لقب تراشی ها باید به عملکرد کوروش رجوع کرد.

در سال ۵۳۹ پیش از میلاد حکومت بابل جدید توسط کوروش  از بین رفت و یهودیان اسیر آزاد شدند. کوروش که فرمانروای بخش قابل توجهی از جهان بود، یهودیان را به اورشلیم بازگشت داد و اجازه ساخت معبد جدید به یهودیان داده‌شد.

تبشیری ها با این لقب به ترامپ به دنبال تحقق آمال صهیونیست ها هستند و از این جهت این فرد فاسد و دیوانه را کوروش خطاب می کنند تا با پر و بال دادن به او بتوانند موجب تقویت رژیم صهیونیستی شوند. زیراکه افراد کم خردی چون ترامپ براحتی تحت تاثیر کلمات می توانند عکس العمل های غیر معقول از خود نشان دهند.

نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، طی سفر خود به واشنگتن، به شدت تأکید کرد که ترامپ، وارث معنوی کوروش است. نتانیاهو با تشکر از ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم گفت: آقای رئیس جمهور،  مردم ما تا سال ها این خدمت شما را به یاد خواهند آورد.

این خطاب مشترک نتانیاهو و مسیحیان صهیونیست به وضوح نشان می دهد که مسیحیت در خدمت اهداف اسرائیل قرار گرفته است. این دو طیف سعی دارند تا ریاست جمهوری ترامپ را یک ماموریت مذهبی قلمداد کنند تا  اعمال دیوانه وار ترامپ را مشروع جلوه دهند.

نکته جالب اینکه ترامپ خودش این قیاس با کوروش را تقویت می کند. او یک نقل قول (جعلی) از کوروش را در مارس 2017 به عنوان بخشی از سخنرانی در یادبود نوروز نقل می کند. رفتار ترامپ در زمینه فشار اقتصادی بر کشورها، زورگویی و ستم پیشگی، او را مهره ای مناسب برای صهیونیست ها کرده است.

عدم تساهل مذهبی، بی عدالتی و بی خردی و بسیاری عوامل دیگر در دولت ترامپ وجود دارد که وی را منفورترین فرد جهان می سازد پس این لقب تراشی ها نیز نمی تواند توجیهی برای چهره زشت اخلاقی ترامپ باشد.

کلیساهای پنتیکاستی گفتندکه اراده خدا بر تشکیل دولت ترامپ تعلق گرفته است. همچنین کلیسای باپتیست دالاس در واشنگتن هم اعلام کردد که بر این باور است با انتخاب ترامپ برای ریاست جمهوری، خدا به ما فرصتی دیگر داد که شاید در این آخرین فرصتی که داریم بتوانیم دوباره امریکا را بزرگ کنیم.

حمایت کلیسا ها از دولت ترامپ و ظلمی که بر مردم جهان می رود مسئله ای است که هرگونه ادعای محبت و انسان دوستی را از مسیحیت  سلب می کند. همچنین نکته مهم در اظهارات کلیسای باپتیست، اعتراف به ضعیف شدن آمریکا و حرکت به سوی زوال آن است که ترامپ آخرین فرصت برای جبران این امر می باشد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی