مدرسهسازی، خط مشترک اقدامات پوششی جریان تبشیر و بهائیت
مسیحیت تبشیری و فرقه ضاله بهائیت هر دو بر ساخت مدارس با رویکرد فرقه ای تاکید داشته اند و در واقع قصد آنان از این اقدام، کادرسازی و تربیت مهره هایی فرقه ای می باشد. یکی از الهیدانان مسیحی در این خصوص می نویسد: تأسیس مدارس شرط اساسی مسیحیت تبشیری و واسطه ی آن است. به این وسیله بود که انجیل به مناطق مختلفی راه یافت.
🔸 فرقه های تشکیلاتی مانند فرقه ضاله بهائیت و مسیحیت تبشیری که هر دو وابسته به صهیونیزم می باشند، مشترکات بسیاری با هم دارد که تمرکز و توجه به رخنه در بسترهای آموزشی یکی از اصلی ترین وجه این تشابهات است.
🔸 مسیحیت تبشیری و فرقه ضاله بهائیت هر دو بر ساخت مدارس با رویکرد فرقه ای تاکید داشته اند و در واقع قصد آنان از این اقدام، کادرسازی و تربیت مهره هایی فرقه ای می باشد. هانری چسب در این خصوص می نویسد: تأسیس مدارس شرط اساسی مسیحیت تبشیری و واسطه ی آن است. به این وسیله بود که انجیل به مناطق مختلفی راه یافت.
🔸 مهره های فرقه ضاله بهائیت نیز ظاهرا برای اولین بار در روستایی به نام ماهفروزک(مازندران) در اوایل دهۀ 1260ه.ش به ساخت مدرسه با رویکرد فرقه ای مبادرت کردند و سعی کردند این اقدام خود را در سطح کشور گسترش دهند.
🔸 رخنه در فضای آموزشی از مهمترین اهداف فرقه های تشکیلاتی است. در طول تاریخ ایران آنها سعی کردهاند تا به این وسیله مبانی انحرافی خود را رواج دهند.
🔸 اگرچه به دلیل هوشیاری و آگاهی عموم این فرقه ها در ایران نتوانستند موفقیتی کسب کنند اما از مقاصد اصلی آنان تربیت مهره هایی در پوشش تعلیم و تعلم می باشد.
- ۹۹/۰۷/۲۲