مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

روز حقوق بشر اسلامی

مواردی چون اختصاص یک نماینده مجلس به اقلیت‌ها با وجود جمعیت کم  و یا حضور نمایندگان آنها درمجلس تدوین قانون اساسی،نشان می‌دهد نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران مترقی‌تر و پیش‌روتر از قوانین حقوق بشری عمل نموده است. 

رهپویان هدایت:

در کشورهای غربی علی‌رغم تصویب قوانین حمایتی پیرامون حقوق اقلیت‌ها، دولت‌ها در برابر این قوانین سلیقه‌ای عمل کرده و موارد متعدد نقض حقوق اقلیت‌ها به خصوص علیه مسلمانان گزارش شده است. اما تأمل در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌کند که تدوین‌کنندگان آن در نگارش و تصویب قانون اساسی، ضمن مبنا قراردادن شرع مقدس به اسناد بین‌المللی حقوق بشر در رابطه با اقلیت‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

مواردی چون اختصاص یک نماینده مجلس به اقلیت‌ها با وجود جمعیت کم  و یا حضور نمایندگان آنها درمجلس تدوین قانون اساسی،نشان می‌دهد نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران مترقی‌تر و پیش‌روتر از قوانین حقوق بشری عمل نموده است

علاوه بر این در قوانین عادی نیز حقوقی در راستای تضمین اصل 13 قانون اساسی که مختص اقلیت‌هاست، درنظرگرفته شده که ازجمیع این قوانین می‌توان دریافت اقلیت‌های ایران با وجود جمعیت کم از امکانات مناسبی نسبت به اقلیت‌های ساکن درکشورهای دیگر برخوردار هستند.

مطالب مرتبط:

روز حقوق بشر اسلامی(1) : فضای عبادی اقلیت ها در ایران

روز حقوق بشر اسلامی(2): رابطه دوسویه جمهوری اسلامی ایران و اقلیت های مذهبی



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی