مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

⛔️⛔️بررسی مختصر تقدس صلیب

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۲۱ ق.ظ

نقد مسیحیت

صلیب که تبشیری ها برای آن مقام قداست قائل هستند تنها برگرفته از آئین خرافی و خشن مهرپرستی نمی باشد و در سایر نحله ها نیز  تقریباً دو هزار سال پیش از پیدایش مسیحیت مورد استفاده قرار می گرفته است.آشوری‌ها و مصریان هرکدام به اقتضای باورهای غلطی که نسبت به جهان داشتند به این نماد متوسل می شدند و در نهایت مسیحیت میراث دار خرافات و غلط فهمی های پیشینیان گردید.


👈با بررسی نماد ها و سمبل هایی که در مسیحیت تبشیری مقدس پنداشته می شود خواهیم دید که اغلب آن ها ریشه در باورها و خرافه های ادیان ابتدایی و بشری دارد. 


👈به دیگر سخن، نمادهایی مانند صلیب، نان مقدس، شراب مقدس و ... که در مسیحیت تبشیری دارای جایگاه قدسی شده اند هیچ یک در نظر و گفته های حضرت عیسی(ع) به عنوان نشانه های مقدس نیامده است.


👈نکته بسیار قابل تامل این است که حتی در  کتاب مقدس مورد تایید تبشیری ها نیز بسیاری از این  نشانه ها مذمت شده  و مورد نکوهش قرار گرفته است. صلیب مسیحیان طبق اشارات عهد جدید، یادآور همان درختی است که در عهد قدیم سمبل لعنت و حقارت بود (اعمال ۵:۳۰، ۱۰:۳۹، اول پطرس ۲:۲۴)


👈در واقع نماد صلیب از آیین هایی مانند  مهرپرستی گرفته شده است. مهرپرستی تاثیرات زیادی را بر مسیحیت گذاشت و از آنجا که این کیش دارای جنبه های سری و رمزی بود استفاده از نماد و نشانه ها امری رایج برای مهر پرستان محسوب می شد که بعدها نیز در مسیحیت تبشیری این نمادها مورد استفاده قرار گرفت.


👈البته صلیب، که تبشیری ها برای آن مقام قداست قائل هستند تنها برگرفته از آئین خرافی و خشن مهرپرستی نمی باشد و در سایر نحله ها نیز  تقریباً دو هزار سال پیش از پیدایش مسیحیت مورد استفاده قرار می گرفته است.


👈 آشوری‌ها و مصریان هرکدام به اقتضای باورهای غلطی که نسبت به جهان داشتند به این نماد متوسل می شدند و در نهایت مسیحیت میراث دار خرافات و غلط فهمی های پیشینیان گردید.


👈امروزه اساس مسیحیت تبشیری بر پایه همین نماد ها و نشانه های خرافی بنا شده است. در حقیقت جریان مسیحیت تبشیری در صدد ترویج باورهای غلط انسان های ابتدایی و بدوی البته در کسوتی نوین می باشد تا به این واسطه افراد را از آگاهی و عقلانیت که دشمن سر سخت استعمارگران است بازدارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی