مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

طوفان طلاق در جوامع پروتستان

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۱۰ ب.ظ

✍️ جوامعی که در آن مسیحیت تبشیری با رشد بیشتری همراه بوده معضلات اجتماعی مانند طلاق و مفاسد مدنی نیز به طرز محسوسی افزایش داشته چنانچه طبق یکی از آمارهایی که خود مبلغان تبشیری اعلام کرده‌اند، در هر ۱۳ ثانیه در آمریکا یک طلاق اتفاق می‌افتد که مجموع آن حدود ۷ هزار طلاق در روز می‌باشد.

🔸 عدم رویکردی واقع‌بینان به انسان در مسیحیت تبشیری، موجب شده تا پیروان این جریان از حیث اجتماعی و خانوادگی با مشکلات بسیاری مواجه شوند و دچار خلأهای عمیق عاطفی گردند. 


🔸 در حقیقت جوامعی که در آن مسیحیت تبشیری رشد بیشتری داشته معضلات اجتماعی مانند طلاق و مفاسد مدنی نیز به طرز محسوسی افزایش داشته چنانچه طبق یکی از آمارهایی که خود مبلغان تبشیری اعلام کرده‌اند، در هر ۱۳ ثانیه در آمریکا یک طلاق اتفاق می‌افتد که مجموع آن حدود ۷ هزار طلاق در روز می‌باشد.


🔸 درواقع تفسیری که مبلغان تبشیری از ازدواج و روابط زناشویی ارائه می‌دهند موجب شده تا بی‌بندوباری، طلاق و سرخوردگی‌های عاطفی در میان آن‌ها افزایش پیدا کند. در مسیحیت تبشیری تنها ایمان و اقرار لفظی برای سعادت فرد کافی پنداشته می‌شود و ازاین‌رو زندگی مشترک اخلاقی برای آن‌ها ارزشی اصلی محسوب نمی‌شود.


🔸 در حقیقت ازدواج از اساس در مسیحیت نه‌تنها ارزش محسوب نمی‌شود بلکه تنها محدود به ابزاری برای اطفاء شهوات است که در این رویکرد به‌هیچ‌وجه جنبه‌های عاطفی و انسانی ازدواج مدنظر قرار نمی‌گیرد. با این وصف، مسیحیت تبشیری با اصالت دادن به تجرد و تحقیر ازدواج وزندگی مشترک بستر را برای برهم خوردن هرچه راحت‌تر روابط خانوادگی فراهم کرده که نتیجه آن را می‌توان در آمارهای طلاق جوامع تبشیری مشاهده نمود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی