مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

🔴🔴 یهودیان مخاطبان دعوت انجیل

چهارشنبه, ۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۳:۳۴ ب.ظ

مسیحیت تبشیری

✍️ در انجیل، مخاطب پیام های حضرت عیسی علیه السلام صرفا قوم بنی اسرائیل عنوان شده چنانچه ایشان در وصیت به حواریون می گویند: از راه امت ها نروید و در بلدی از سامریان داخل نشوید، بلکه نزد گوسفندان گمشده اسرائیل بروید و چون می روید، موعظه کرده بگویید که ملکوت آسمان نزدیک است.(انجیل متی، 5:10)


🔻 در انجیل، مخاطب پیام های حضرت عیسی علیه السلام صرفا قوم بنی اسرائیل عنوان شده اند چنانچه ایشان در وصیت به حواریون می گویند: از راه امت ها نروید و در بلدی از سامریان داخل نشوید، بلکه نزد گوسفندان گمشده اسرائیل بروید و چون می روید، موعظه کرده بگویید که ملکوت آسمان نزدیک است.(انجیل متی، 5:10)


🔻 با این حال، پس از عروج حضرت عیسی علیه السلام، پولس جریان مسیحیت را تغییر داد و آن را به خارج از جامعه  یهود کشاند. در حقیقت پولس با دگرگونی اساسی در آموزه های حضرت عیسی علیه السلام قرائتی از مسیحیت ارائه داد که امروزه از آن به مسیحیت صهیونیستی تعبیر می کنیم. 


🔻 این رویه به جایی رسید که در سال 1799 برخی از اعضای انجیلی کلیسای انگلستان که به اهمیت کتاب مقدس در وعظ معتقد بودند، انجمنی برای تبلیغ در آفریقا و شرق را تاسیس کردند. اعضاء این انجمن وقت و بودجه خود را به تهیه ترجمه هایی از انجیل و رساله های دینی به زبان های گوناگون اختصاص دادند. انجمن رساله های مذهبی تا قرن بیستم و کتب پروتستان را به بیش از 200 زبان ترجمه کردند.


🔻 امروزه مبلغان مسیحیت صهیونیستی برخلاف آنچه در انجیل آمده، جوامع غیر یهودی را به عنوان جامعه هدف برای فعالیت انتخاب کرده اند تا جایی که حتی یک مورد هم مشاهده نمی شود که آنان در میان یهودیان به تبلیغ پرداخته باشند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی