مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

✍️ مسیحیان پروتستان و کاتولیک از پنج قرن گذشته علیه هم مبارزه کرده اند به گونه ای که بسیاری از جنگ های فرقه ای هفدهم و هجدهم میلادی به پیروان پروتستان و کاتولیک مربوط می شود. درگیری مسلحانه میان حامیان پروتستان و کاتولیک که امروزه در ایرلند شمالی جریان دارد، نمونه ای زنده از اختلافات میان این دو نحله در زمان حاضر است.


🔻 مسیحیان پروتستان و کاتولیک در باورها و مراسمات کاملا از یکدیگر متمایز هستند و مانند دو جریان مجزا عمل می کنند. این دو فرقه از پنج قرن گذشته علیه هم مبارزه کرده اند به گونه ای که بسیاری از جنگ های فرقه ای هفدهم و هجدهم میلادی به پیروان پروتستان و کاتولیک مربوط می‌شود. 


▪️ درگیری مسلحانه میان حامیان پروتستان و کاتولیک که امروزه در ایرلند شمالی جریان دارد، نمونه ای زنده از اختلافات میان این دو نحله در زمان حاضر است.


🔻 کاتولیک و پروتستان حتی در کتاب نیز با یکدیگر تفاهم ندارند تا جایی که انجیل کلیسای پروتستان با انجیل کلیسای کاتولیک تفاوت زیادی دارد. مسیحیت پروتستان که پدر مسیحیت صهیونیستی محسوب می گردد جریانی به شدت انشعاب ساز است چنانچه تاکنون بیش از یک هزار فرقه و کلیسای مختلف در درون پروتستان به وجود آمده است که هنوز هم در حال افزایش است.


🔻 در مجموع، ایجاد انشعاب های گسترده در فرقه، اقدامات تشکیلاتی، حمایت از صهیونیزم، تکفیر و توهین مخالفان، دعوت به مصالحه با صهیونیزم و دستور به تسلیم در برابر پیشگویی هایی مبنی بر سلطه صهیون در فلسطین، از ویژگی اصلی فرقه های تشکیلاتی محسوب می گردد. 


▪️ همچنین فرقه های صهیونیستی به عنوان جریانی موازی از درون یک دین یا آئین ظاهر می گردند و به گونه ای عمل می کنند که جریان اصلی منحرف یا منهدم گردد. 


👈 در بررسی اختلافات میان کاتولیک و پروتستان نیز جریان از این قرار است که صهیونیست ها به دلیل مشکلاتی که در طول تاریخ با کاتولیک ها داشتند(شرح مفصل آن در تاریخ ویل دورانت موجود است) مبادرت به راه اندازی جریانی به ظاهر مسیحی و موازی با کاتولیک کردند تا این جریان را از درون منهدم نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی