مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

مسیحیت صهیونیستی

اخبار مرتبط با جریان مسیحیت صهیونیستی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

✍️ در عهد جدید و سنت کلیسا، دلیل قابل قبولی برای این ادعا وجود دارد که مسیحیان سامری در کلیسای قرن اول گروه قدرتمندی بودند و جنبش آنان در قرن دوم به گنوسی گری مسیحی منتهی شد. 


🔻 محققان و دین پژوهان غربی در نوشته های خود به این حقیقت رسیده اند که مسئله تجسد خدا در آموزه های اصلی حضرت عیسی علیه السلام جایی ندارد و این باور در آئین و فرهنگ پیشینیان ریشه داشته است.


🔻 بر همین اساس، جان هیک در کتاب اسطوره تجسد خدا به گردآوری مجموعه مقالاتی پرداخته که در آن ها ریشه های غیرمسیحی باور به تجسید بررسی شده و اثبات گردیده که باورهای یونانی، سامری و گنوسی در پیدایش چنین رویکردی دخالت مستقیم داشته است.


🔻 در فصل چهارم کتاب مذکور میزان نفوذ سامریان در جریان اصلی مسیحیت از طریق تعداد نمونه های موجود به ویژه در انجیل لوقا، اعمال رسولان و انجیل یوحنا اثبات گردیده است. نویسنده در ادامه اذعان می کند که این رای مورد تایید همه آباء کلیسا بوده که معلمان سامری نخستین گنوسی ها بودند.


🔻 در باور سامریان، که در دهه اول حیات کلیسا مسیحی شدند،  دوگانه انگاری و آموزه تجسد، موضوعی مورد قبول بوده است. در عهد جدید و سنت کلیسا دلیل قابل قبولی برای این ادعا وجود دارد که مسیحیان سامری در کلیسای قرن اول گروه قدرتمندی بودند و جنبش آنان در قرن دوم به گنوسی گری مسیحی منتهی شد. 


🔻 با این وصف، امروزه مبلغان مسیحیت صهیونیستی فارسی زبان به تبیین و ترویج باورهای سامریان و امثال آن می پردازند و تصوری که از عیسی علیه السلام ارائه می دهند با حقیقت بسیار فاصله دارد. قابل توجه است مطالبی که در این یادداشت مطرح گردیده همگی از نوشته های دین پژوهان غربی است که آنان خود نیز مسیحی بوده اند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی